WWW.MINENDASTÅPLATS.SE

 

Vi går mot en speciell och känslofylld säsong 2012, vår hemmaborg, Råsunda, kommer att rivas och bara tanken på det får många att må dåligt. Vi går också mot en osäker framtid, där ingen helt säkert kan veta hur den kommer se ut. Men det är upp till oss, alla AIK:are, anställda som supportrar, att dels se till att Råsunda får ett värdigt avslut samt att framtiden blir en ljus sådan.

Min Enda Ståplats är en kampanj initierad av Sol Invictus med en enkel målsättning, att dubbla antalet säsongskort som säljs till Råsundas hjärta, Norra Ståplats. Förra säsongen såldes det inte fler än 2024 säsongskort till Norra, en siffra som knappast imponerar och en siffra som inte är värdig detta sista år på Råsunda. Målsättningen att dubbla denna siffra kan tyckas hög, men då antalet snittåskådare per match på Norra ligger ungefär vid 4000 så får målsättningen ändå ses som rimlig. Det borde vara i varje trogen AIK:ares intresse att se så många matcher som möjligt på Råsunda i år och då är givetivs ett säsongskort det allra bästa alternativet.

Allas hjälp behövs

Det må vara Sol Invictus som ligger bakom samt driver kampanjen, men det är upp till samtliga attse till att den hålls vid liv och att målet nås. Alla känner vi en eller flera Gnagare som antingen något tidigare år haft säsongskort, men inte längre, eller som tidigare år endast köpt lösbiljetter, lyckas alla vi som redan har säsongskort att övertala varsin av dessa till att köpa säsongskort 2012 så har vi redan där uppnått målet.
Reklam är dyrt och AIK har inte hur mycket pengar som helst att lägga ut på diverse reklam-kampanjer. Det AIK istället har är något unikt, det är vi supportrar och vi har redan tidigare vid diverse supporterkampanjer visat vilken kraft vi besitter och vilket genomslag vi kan få när vi alla drar åt samma håll.

Vägbanderoller, affischer och nostalgi

Det finns många sätt du kan hjälpa till och egentligen är det enbart din egen fantasi som sätter stopp, men under rubriken ”engagera dig” så föreslår vi några tidigare genomförda metoder.
Till det kommer vi även att dela ut klistermärken och vi uppmanar samtliga som har säsongskort till Norra(övriga läktare får givetvis delta också) att använda kampanjloggan som profilbild på sin facebook-sida.
Kampanjsajten kommer att uppdateras regelbundet och den kommer va uppdelad i två delar, en del som kommer att bestå av kampanjhets, dvs det vi supportrar genomför för att öka säsongskortsförsäljningen. Vi uppmanar därför samtliga som bidrar på ett eller annat sätt att dokumentera detta och maila in materialet till oss så vi kan lägga upp det för allmän beskådning. Den andra delen kommer vara mer nostalgisk, men även den hänger på ert engagemang, vi uppmanar samtliga supportrar att skicka in texter, bilder och filmer som på nåt sätt beskriver era känslor för Råsunda i allmänhet och Norra i synnerhet. Skicka in en text om ditt bästa Norra-minne eller din första match eller kanske bara någon skön anekdot du sitter på som beskriver Norras puls på ett bra sätt.

 Tillsammans skapar vi historia detta sista år på Råsunda!

http://www.minendastaplats.se/